UNIQA isi dezvolta activitatea in piata asigurarilor din Romania, cu angajamentul ferm de a contribui la o viata mai buna pentru clienti, parteneri si comunitate.
La finalul celui de-al treilea trimestru din 2023, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au raportat prime brute subscrise in valoare totala de 90,3 milioane euro conform evidentelor statutare, cu 9% peste cele din aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, UNIQA a continuat sa iti concentreze atentia asupra nevoilor clientilor, dezvoltandu-si activitatea pe segmentele de asigurari non-auto si de viata, in acord cu directiile strategice asumate. Profitul statutar inainte de impozitare inregistrat de ambele companii UNIQA in primele 9 luni din 2023 este de 6 milioane euro.
Tot mai multi clienti de asigurare din Romania aleg solutiile de la UNIQA, atat datorita modului in care produsele acopera nevoile acestora, cat si calitatii serviciilor pe care compania le ofera. Astfel, la finalul celui de-ale treilea trimestru al acestui an, numarul clientilor UNIQA a fost cu peste 10% mai mare fata de primele 9 luni din 2022. Dinamica cea mai relevanta a fost inregistrata in randul clientilor de asigurari pentru locuinta, acestia fiind cu 20% mai multi in portofoliul UNIQA, potrivit situatiei de la finalul lunii septembrie 2023, comparativ cu primele 9 luni ale anului trecut.
Pe segmentul de asigurari non-auto, UNIQA a inregistrat un volum al vanzarilor de 44 milioane euro, in crestere cu 20% fata de cel raportat la finalul trimestrului al treilea din 2022.
UNIQA a continuat sa isi dezvolte portofoliul de asigurari pentru companii, pastrand in focus nevoile existente la nivelul activitatilor din mediul de business, sustinand continuitatea si dezvoltarea afacerilor din Romania prin programe de asigurare specifice, in functie de varietatea domeniilor si industriilor. Datorita acestei pozitionari, UNIQA a marcat cresteri semnificative, de doua cifre procentuale, ale vanzarilor in zona asigurarilor tehnice (+36%), precum si pe segmentul solutiilor pentru intreprinderi mici si mijlocii, unde avansul a fost de 16% in primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. De asemenea, asigurarile de raspunderi, care detin o pondere semnificativa in portofoliul de solutii adresate companiilor, au generat un volum de vanzari in crestere de 9%, potrivit rezultatelor raportate de UNIQA la finalul trimestrului al treilea din acest an.
Dezvoltarea asigurarilor de tip affinity impreuna cu partenerii reprezinta, de asemenea, o prioritate importanta pentru UNIQA, cu scopul de a oferi solutii complete si inovatoare la nivelul pietei de asigurari in Romania. Compania sustine programele de energie regenerabila si raspunde actualelor nevoi, tot mai clar conturate atat pe segmentul marilor dezvoltatori, cat si in randul prosumatorilor domestici, punand la dispozitia acestora solutii de asigurare a sistemelor fotovoltaice. Astfel, UNIQA reafirma angajamentul de a contribui la promovarea unui stil de viata sustenabil, pentru un viitor mai bun si mai sigur.
Asigurarile facultative de locuinta au continuat sa se dezvolte in portofoliul UNIQA, astfel incat nivelul vanzarilor pe acest segment, in primele 9 luni din 2023, a fost cu 24% peste cel de anul trecut, pentru acelasi interval de referinta.
La aceasta dinamica au contribuit masurile aplicate consecvent de companie pentru imbunatatirea experientei clientilor la achizitia asigurarilor pentru locuinta. Un exemplu relevant este accesul la semnatura electronica, care, pe de o parte, optimizeaza fluxul de vanzare si, pe de alta parte, incurajeaza un comportament bazat pe grija fata de mediu.
Si asigurarile pentru calatorie au pastrat dinamica ascendenta, UNIQA raportand vanzari in crestere cu 28% pe acest segment, la finalul celui de-al treilea trimestru din 2023, comparativ cu intervalul similar din 2022. Alaturi de varietatea riscurilor acoperite de asigurarea de calatorie, modul facil in care poate fi achizitionata, online, cu ajutorul consultantului digital ANA, sau din platforma digitala MyUNIQA, reflecta preocuparea UNIQA de a raspunde la nevoile clientilor, pastrand in atentie calitatea experientei oferita acestora.
Portofoliul de asigurari de sanatate al UNIQA a continuat, de asemenea, sa se dezvolte, obtinand un avans semnificativ in primele 9 luni din 2023, comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut. Compania ofera solutii competitive de asigurari de sanatate individuale si asigurari de sanatate pentru companii, aliniate cerintelor din piata in ceea ce priveste protectia financiara in cazul evenimentelor neprevazute care pot afecta sanatatea, pentru a contribui la o viata mai buna si mai sigura.
„Suntem alaturi de clientii nostri, asumandu-ne rolul de partener responsabil si activ in viata comunitatii din care facem parte. Continuam sa ne dezvoltam activitatea, construind un parcurs stabil si solid din punct de vedere financiar. Clientii au incredere ca solutiile de protectie oferite de UNIQA sunt cele potrivite pentru planurile pe care le au in viata de zi cu zi sau pentru bunastarea si continuitatea afacerilor pe care le dezvolta. Iar acest lucru se vede in ritmul de crestere, peste nivelul pietei, inregistrat de asigurarile de locuinta, cele de sanatate, precum si de solutiile dedicate intreprinderilor mici si mijlocii. Ramanem atenti la nevoile clientilor nostri si ale mediului din care facem parte si dorim sa contribuim la o viata mai buna, intr-o societate mai bine protejata din punct de vedere financiar si mai pregatita pentru viitor”, a declarat Paul Cazacu, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari.
Pentru asigurarile facultative CASCO, UNIQA vizeaza mentinerea standardului ridicat de servisare a clientilor, dezvoltand un portofoliu a carui calitate creste in mod constant. Optimizarea fluxului de vanzare, cu ajutorul inspectiei de risc digitale, reflecta angajamentul UNIQA de a dezvolta solutii inovatoare pentru a imbunatati continuu experienta oferita clientilor.
Volumul primelor brute subscrise de UNIQA din vanzarea asigurarilor de viata in primele 9 luni din 2023 s-a situat la nivelul de 26,2 milioane de euro, in crestere cu 14% fata de cel inregistrat la finalul trimestrului trei din 2022. Acest avans a fost sustinut, in special, de vanzarile asigurarilor de viata traditionale si ale celor asociate produselor de creditare.
“Asigurarile de viata reprezinta un act de responsabilitate din partea asiguratului, atat pentru protejarea sa, cat si a familiei, in caz de evenimente neprevazute. Suntem mandri de faptul ca un numar tot mai mare de clienti aleg asigurarile de viata de la UNIQA, iar vanzarile pe acest segment au inregistrat creșteri peste media pietei. Interesul aratat de clientii nostri ne motiveaza sa lucram constant pentru a contura cele mai bune solutii, sa diversificam continuu produsele de asigurare si sa imbunatatim serviciile oferite, pentru a contribui la o viata mai buna pentru acestia si familiile lor”, a precizat Mihaela Stroia, Presedinte Directorat - CEO UNIQA Asigurari de Viata.
• Aproape 90% dintre clientii UNIQA raporteaza o dauna prin consultantul digital ANA
Clientii UNIQA aleg, in numar tot mai mare, serviciile simple si rapide, oferite online de consultantul digital ANA, pentru notificarea si solutionarea daunelor. Astfel, in intervalul 1 ianuarie – 30 septembrie 2023, ANA a inregistrat aproape 43.000 de accesari, daunele fiind avizate in proportie de 88% cu ajutorul acestei solutii digitale inovatoare la nivelul pietei asigurarilor din Romania. Totodata, clientii UNIQA pot afla in timp real care este status-ul dosarelor de dauna tot prin intermediul consultantului digital. Astfel, in prezent, 30% dintre clientii care aleg sa notifice daunele online acceseaza si acest serviciu oferit de ANA.
De asemenea, prin intermediul ANA, clientii pot transmite feedback despre toate aceste interactiuni digitale cu UNIQA, iar evaluarile lor contribuie la imbunatatirea continua a serviciilor oferite de consultantul digital.
• Ce spun clientii despre experienta lor alaturi de UNIQA
Scorul de satisfactie general, obtinut de UNIQA pentru perioada ianuarie – septembrie 2023, in urma sondajelor derulate dupa fiecare interactiune cu clientii, este situat la nivelul de 4,6 din 5. Clientii au apreciat experienta oferita de UNIQA la cumpararea politelor de asigurare cu un scor de 4,7 din 5, oferind o evaluare similara si pentru interactiunea la momentul reinnoirii politelor, precum si pentru serviciile de dauna.
Alaturi de aceste sondaje, UNIQA continua sa capteze vocea clientilor prin intermediul consultantului digital ANA. Astfel, serviciile oferite de ANA au fost evaluate cu un scor de satisfactie de 4,8 din 5 in primele 9 luni din 2023.
Experienta tot mai buna de care clientii se bucura alaturi de UNIQA este reflectata si de numarul petitiilor adresate companiei. In primele 9 luni din 2023, acesta s-a situat, in continuare, pe un trend descendent, UNIQA inregistrand, in total, 136 de reclamatii, dintre care 131 unice si 5 conexe, in scadere cu 14% comparativ cu aceeasi perioada de anul trecut.
UNIQA are o istorie de aproape 15 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiaza de peste 200 de ani de experienta internationala, ca parte dintr-un grup financiar cu o prezenta puternica la nivel european. Strategia companiei pozitioneaza in centru clienții și are ca prioritate cunoașterea nevoilor acestora și generarea de produse și servicii pentru viața de zi cu zi. Prin modelul sau de afaceri, compania tine cont de specificul segmentelor Retail, Bancassurance si Corporate & Affinity, oferind solutii de asigurare relevante, accesibile si inovatoare, la standarde inalte. Mai mult, sustenabilitatea reprezinta o componenta importanta a strategiei UNIQA, astfel ca organizatia pune accentul pe actiuni care genereaza un impact pozitiv, cu scopul de a contribui la o viata mai buna impreuna cu clientii, partenerii si comunitatea.