Eviden, lider recunoscut în domeniul soluțiilor digitale, parte din Atos Group, anunță lansarea oficială a proiectului de transformare digitală a interacțiunii cetățenilor și a mediului de afaceri cu instituțiile Primăriei Timișoara.
Prin intermediul acestui proiect, Eviden România aduce în Primăria Timișoara expertiza sa în digitalizare, după ce a preluat responsabilitatea deplină pentru dezvoltarea, implementarea, migrarea și integrarea soluțiilor de infrastructură (Public Cloud), securitate cibernetică (Security & DevSecOps) și dezvoltare de aplicații pentru comunicarea dintre Administrația Publică și cetățeni.
Specialiștii Eviden au implementat un portal și un ghișeu virtual unic pentru persoane fizice și juridice, ce poate fi accesat folosindu-și identitatea digitală. Astfel, accesul la servicii esențiale se face printr-un singur click, site-ul oferind o experiență personalizată fiecărui utilizator. Portalul conectează servicii precum plăți online, înregistrări imobiliare, notificări comunitare și stocarea de documente, simplificând astfel interacțiunea cu administrația locală.
Acest parteneriat strategic cu Primăria Timișoara marchează un pas semnificativ spre realizarea viziunii unui oraș inteligent, sustenabil și accesibil pentru toți locuitorii Timișoarei și nu numai.
Diana Sipos, Country Manager Eviden Romania:
„Platforma dezvoltată pentru Primăria Timișoara este un exemplu concret al angajamentului nostru față de inovație și sustenabilitate. Prin implicarea directă a experților IT din cadrul Eviden , am reușit să construim un sistem complex, dar eficient din toate punctele de vedere: infrastructură, aplicații și dezvoltare software. Suntem mândri să fim arhitecții acestui proiect ambițios care va face din Timișoara un etalon în digitalizarea urbană la nivel național și internațional."
Dominic Fritz, primarul Timișoarei:
"Odată cu lansarea Portalului Unic, modalitatea implicită de interacțiune cu Primăria Municipiului Timișoara devine digitală. Practic, oamenii au din ce în ce mai puține motive să vină la Primărie pentru a-și rezolva problemele. Rezolvarea problemelor se mută online. Asta înseamnă mai puțin timp pierdut și mai multă transparență. În plus, soluțiile digitale implementate cu portalul unic fac posibilă integrarea și interoperabilitatea tuturor serviciilor administrative, indiferent dacă sunt furnizate de Primărie sau de serviciile subordonate. Este un salt uriaș în administrația românească și sunt convins că succesul de la Timișoara va fi replicat și de alte orașe din România. Mulțumesc echipelor de profesioniști excelenți care s-au încăpățânat să demonstreze că digitalizarea administrației este o poveste de succes".
Proiectul, finanțat prin fonduri POCA, a presupus dezvoltarea unei platforme digitale ușor accesibile pentru cetățeni, arhitectura infrastructurii IT și implementarea de soluții de securitate cibernetică. În 2024, Eviden va rămâne alături de Primăria Timișoara pentru a asigura dezvoltarea continuă a platformei digitale.
Echipa Eviden implicată în acest proiect este formată din experți în domeniul tehnologiei informației, subliniind angajamentul Eviden față de dezvoltarea talentelor și promovarea unei culturi organizaționale bazate pe inovație și excelență.
Prin acest proiect, Eviden contribuie activ la crearea unui model de oraș inteligent, eficient și prietenos cu cetățenii săi. Prin implicarea în acest proiect, încercăm să setăm un nou standard pentru administrațiile publice, atât în România cât și în Europa, punând tehnologia în slujba oamenilor.