München/București, 29 februarie 2024 – Flix SE, furnizorul global de călătorii cu autocarul, a anunțat rezultatele sale financiare preliminare pentru anul 2023. Flix raportează o creștere de 30% a venitului total în 2023 și pentru prima dată, venitul anual total depășește suma de 2 miliarde de euro - creșterea veniturilor depășește procentul de 25% prognozat inițial de companie.
Anul trecut, 81 de milioane de pasageri au călătorit spre mai mult de 5.600 de destinații, folosind serviciile FlixBus, FlixTrain, Greyhound și Kamil Koç. Acest număr de pasageri reprezintă o creștere de 34% față de 2022. În plus, Flix a obținut un EBITDA ajustat de 104 milioane de euro, în creștere cu 97 de milioane de euro față de 2022 - o marjă EBITDA ajustată de 5,2%.
"Rezultatele noastre anuale demonstrează că strategia pe care am urmat-o în ultimii 10 ani este cea potrivită," spune André Schwämmlein, Co-Fondator și CEO al Flix.
"Performanța de anul trecut consolidează povestea de succes a Flix, ca una dintre cele mai importante companii travel-tech la nivel global. Vom miza în continuare pe technologie și digitalizare pentru a ne întări poziția de lider în acest sector și pentru a face călătorii sustenabile și accesibile pentru cât mai multe persoane", a mai declarat Schwämmlein.
Creștere puternică pentru toate serviciile Flix
Flix a înregistrat o performanță operațională și financiară puternică pentru toate segmentele, inclusiv FlixBus, FlixTrain, cât și pentru serviciile de mobilitate operate sub brandul Kamil Koç în Turcia și Greyhound în America de Nord.
În Europa peste 55 de milioane de pasageri au călătorit cu Flix în 2023
În Europa, Flix raportează o creștere de 46% a veniturilor totale, ajungând la 1.186 de milioane de euro. Această evoluție a fost determinată de o creștere cu 41% a numărului de pasageri comparativ cu anul 2022, până la 55 de milioane. În 2023, Flix a lansat primele curse în Finlanda și Grecia, conectând astfel toate țările continentale din Uniunea Europeană.
Pentru piața din România, compania travel-tech a continuat să consolideze parteneriatele cu operatorii locali și să crească numărul de destinații internaționale, prin lansarea primelor curse spre Grecia.
Prin parteneriatul cu Atlassib, unul dintre cei mai importanți operatori de transport de persoane din România, FlixBus a reușit să își extindă oferta de călătorie spre 50 de noi destinații din Italia, Franța sau Germania.
"Cererea pentru călătoriile cu autocarul este în creștere de la an la an. Pe plan local, similar cu trendul ascendent observat la nivel global, tot mai mulți pasageri aleg autocarul și apreciază flexibilitatea serviciilor noastre. Există un potențial uriaș de dezvoltare și de modernizare în acest sector, iar în 2024 avem șansa de a face transportul colectiv mai atractiv și mai accesibil pentru pasageri, de a crește conectivitatea între orașe și de a încuraja un mod de a călători mai prietenos cu mediul", a declarat Adrian Rășoiu, reprezentant FlixBus România.
FlixBus este prezent pe piața din România din anul 2016 și oferă curse internaționale directe din peste 100 de orașe din România spre 15 țări din Europa.
America de Nord: Integrarea Greyhound în platforma Flix și creștere cu 36% a numărului de pasageri
În SUA, Canada și Mexic, 12 milioane de pasageri au călătorit cu FlixBus și Greyhound în 2023, 36% mai mult decât în 2022. Venitul total a crescut cu 11%, ajungând la un total de 615 milioane de euro, susținut de o gestionare îmbunătățită a rețelei după integrarea Greyhound din februarie 2023 în platforma de rezervare Flix . Oferta Greyhound a fost complet mutată pe platforma Flix, permitând clienților să caute și să rezerve ușor o rețea extinsă de autocare interurbane și să călătorească în întreaga Americă de Nord.
Restul lumii
În piețele din Turcia, Brazilia și Chile, 14 milioane de oameni au călătorit cu autocarele FlixBus – cu 8% mai mulți decât în 2022 – generând un venit total de 199 de milioane de euro,ceea ce reprezintă o creștere de 19% față de 2022.
Expansiunea globală continuă
Odată cu lansarea serviciilor în Chile, în octombrie 2023, FlixBus este acum prezent în două dintre cele mai mari țări din America Latină. Lansarea în Chile a fost una dintre cele mai reușite intrări pe piață din istoria Flix, cererea pentru transportul cu autocarul depășind chiar și nivelul înregistrat în Europa. Mai mult, pentru a consolida succesul serviciilor în Brazilia, Flix și-a extins oferta în cea mai mare țară din America de Sud, adaugând în rețea 35 de noi orașe, inclusiv Salvador și Fortaleza.
În plus, la începutul lui februarie 2024, FlixBus a anunțat lansarea operațiunilor în India, cea de-a doua cea mai mare piață de transport cu autocarul[1] din lume, cu 200 de conexiuni către 46 de orașe în fiecare zi, printre acestea fiind Delhi, Lucknow, Jodhpur și Varanasi. Noi conexiuni, inclusiv în sudul țării, sunt deja în planificare.