TEGOLA a livrat peste 35.000 de acoperișuri pe piața românească în aproape 30 de ani de activitate

  • Compania deține o cotă de 20% pe segmentul de șindrilă bituminoasă și peste 50% din piața de șindrilă premium
  • Cifra de afaceri a urcat la 6 milioane de euro în ultimul an
  • Vânzările de șindrilă bituminoasă merg în principal către proiecte rezidențiale

Compania TEGOLA România a livrat pe piața locală, din anul 1996 până în prezent, cca. 8 milioane de metri pătrați de șindrilă bituminoasă, echivalentul a peste 35.000 de acoperișuri. Filiala locală a producătorului italian de sisteme de acoperișuri din șindrilă bituminoasă TEGOLA Canadese, furnizor de top la nivel global cu prezență în 42 de țări, a încheiat anul trecut cu un business de cca. 6 milioane de euro, în creștere cu 20% comparativ cu 2022, în ciuda scăderilor înregistrate la nivelul pieței rezidențiale.
„În cei 28 de ani de existență pe piața românească am livrat șindrilă bituminoasă către peste 12.000 de clienți finali și mai mult de 2.000 de distribuitori sau firme de construcții. Anul trecut, într-un context de piață dificil, ne-am menținut business-ul pe o traiectorie ascendentă datorită sistemelor noastre inovatoare, dar și a poziționării pe o nișă bine definită. În prezent avem o cotă de aproximativ 20% pe piața de șindrilă bituminoasă și peste 50% din piața de șindrilă premium”, a declarat Adrian Andor, National Sales Manager al grupului TEGOLA România.
Potrivit afirmațiilor sale, compania va raporta anul acesta livrări mai mari cu până la 5% în volum, în condițiile în care piața acoperișurilor nu dă semne de revenire.
Șindrila este produsă de TEGOLA Canadese în Italia, în vreme ce membranele de hidroizolație provin de la unitățile de producție din Italia și Serbia. Aceste două produse generează cumulat 70% din business-ul companiei pe plan local. În plus, compania comercializează produse geosintetice (20%), iar diferența de 10% este acoperită de alte materiale și accesorii.
TEGOLA România, cu o prezență activă la nivelul întregii țări, are reprezentanți de vânzări în fiecare județ și asigură servicii de consultanță și asistență tehnică la montaj. Mai mult de jumătate din livrări sunt realizate către dezvoltatori imobiliari (30%) sau firme de construcții (25%), celelalte două canale de vânzare fiind distribuitorii sau depozitele de materiale de construcții (25%) și magazinele de tip DIY (20%).
Sectorul rezidențial, pilon de susținere al vânzărilor

Din punct de vedere al cererii generate de segmentul imobiliar, șindrila bituminoasă este folosită în principal în proiecte de tip rezidențial. Hidroizolațiile bituminoase sunt utilizate la rândul lor preponderent în sectorul de locuințe (50%), dar și în proiecte de tip office (25%) și industriale (25%). În plus, hidroizolațiile sunt folosite pe segmentul de infrastructură, la lucrări de drumuri și poduri.
„Atunci când ne referim la sectorul rezidențial, cererea este alimentată în principal de proiectele de construcție în regim propriu, ansamblurile rezidențiale acoperind mai puțin de o treime din vânzări. Zonele din România unde înregistrăm cele mai ridicate livrări sunt Nord-Vest și Nord-Est, respectiv Transilvania și Bucovina. De altfel, există un interes considerabil pentru produsele noastre în cadrul proiectelor de restaurare a caselor tradiționale, care anterior erau acoperite cu șindrilă de lemn sau țiglă ceramică, precum și pentru investițiile în locații de cazare din regiunile turistice montane”, a adăugat reprezentantul TEGOLA.
Românii plătesc anual aproape 300 mil. euro pe acoperișuri
Piața de învelitori a rămas pe minus în 2023, pentru al doilea an consecutiv, înregistrând o diminuare de aproximativ 12% comparativ cu anul precedent, arată compania, care citează studii de piață realizate de parteneri. Printre cauze se numără efectele inflației asupra bugetelor familiale, costurile ridicate ale creditelor și ipotecilor, precum și incertitudinea economică, care a determinat anularea, redimensionarea, etapizarea sau amânarea unor proiecte rezidențiale. De asemenea, întârzierile și dificultățile în autorizarea proiectelor rezidențiale mari, din cauza restricțiilor din diverse zone, în special în orașele mari, au contribuit la această scădere.
Conform sursei citate, piața de acoperișuri a înregistrat anul trecut o valoare de 295 milioane euro și un volum de cca. 39,5 milioane de metri pătrați. Tabla profilată domină preferințele clienților, cu o cotă de piață de 75%, considerentul principal al alegerii fiind cel al prețului. Acoperișurile din țiglă ceramică reprezintă cca. 10%, similar cu cele din beton (10%), în vreme ce șindrila bituminoasă generează cca. 5% din volumul livrărilor.
„Prețul este un factor crucial pentru clientul român, în special pentru dezvoltatori. Din fericire, numărul celor care apreciază calitatea, caracteristicile și estetica unui produs este într-o continuă creștere de la an la an, motiv pentru care ponderea șindrilei bituminoase în totalul pieței crește constant”, a subliniat Adrian Andor.
1 din 5 acoperișuri din șindrilă bituminoasă este livrat de TEGOLA
Pe o piață de șindrilă bituminoasă care a totalizat 1,5 milioane de metri pătrați anul trecut, vânzările TEGOLA s-au ridicat la 215.000 metri pătrați, iar prognoza pentru 2024 indică un interval cuprins între 215.000 – 225.000 mp.
„Produsele noastre se adaptează la orice formă și pantă a acoperișului, de la 5 grade până la 90 de grade. Gama variată de culori, rezistența sporită la acțiunea razelor UV, precum și la condiții extreme, grindină și vânt puternic sunt alte avantaje ale produselor TEGOLA. Un alt avantaj al șindrilei bituminoase este greutatea redusă, ce oferă ușurință în transport și aplicare, precum și o încărcare minimă asupra structurii acoperișului și a construcției”, a afirmat Adrian Andor.
Șindrila TEGOLA este disponibilă în 8 linii de produse: PRESTIGE, ULTIMETAL HD, UNICA, MASTER, PREMIUM, TOP SHINGLE, ECO ROOF și TEGOSOLAR. Compania asigură asistență pentru montaj și transport gratuit.
„Suntem în permanență preocupați de cercetare și dezvoltare, să creăm produse cu performanțe unice, materiale și procese inovative, astfel încât sa adaptăm produsele noastre modificărilor climatice și cerințelor pieței”, a încheiat reprezentantul TEGOLA.

Alte articole
afisport.ro
cauciucuridirect.ro
flip.ro