Primul pas pe care ar trebui să îl facă o companie pentru a fi competitivă în 2024 este reducerea cu cel puțin 15% a cheltuielilor

ianuarie 4, 2024

Anul 2024 vine cu noi impozite, majorarea unor taxe, presiuni inflaționiste, declinul zonei euro și un context geopolitic tensionat. Primul pas pe care ar trebui să îl facă o companie pentru a face față dificultăților și a rămâne profitabilă este să își optimizeze costurile cu cel puțin 15%. Principalele costuri pe care ar trebui să le aibă în vedere sunt cele cu utilitățile, combustibilul, logistica, asigurările, managementul flotelor auto și cele aferente capitalului de lucru.

În orice domeniu de activitate, urmează un an dificil și un context volatil. Ca urmare, ar putea fi necesare reduceri de cheltuieli de cel puțin 15%, dar depinde mult de sectorul de activitate al fiecărei companii și de segmentul de clienți căruia i se adresează fiecare afacere. Spre exemplu, pentru a nu transfera costurile crescute către consumatorul final persoană fizică și a menține astfel volume de vânzări în creștere, pentru companiile din sectorul FMCG ar fi necesară o reducere a cheltuielilor de circa 20-25%. Ce este cert este că 2024 va fi anul optimizării inteligente a resurselor”, declară Remus Hîrceagă, Country Manager al Expense Reduction Analysts (ERA) România.

Fabricile din zona euro şi-au redus semnificativ producţia în decembrie, activitatea economică contractându-se pentru a 18-a lună consecutiv, arată un raport S&P publicat recent, care indică faptul că economia este aproape sigur în recesiune.

Anul 2024 va fi, fără îndoială, un an al marilor câștiguri, dar și al volatilității și incertitudinii. În tabăra câștigătoare vor fi însă doar acei antreprenori care vor înțelege cum să se adapteze regulilor jocului.

Remus Hîrceagă adaugă că inteligența va fi cuvântul anului în afaceri, atât în ceea ce privește implementarea unor tehnologii bazate pe inteligență artificială, cât și în legătură cu stabilirea unor obiective ambițioase, dar realizabile din partea companiilor. În plus, capacitatea liderilor companiilor de a lua rapid decizii în favoarea optimizării costurilor, va face diferența în termeni de succes într-un mediu concurențial fără precedent.

Pentru a fi eficientă, optimizarea costurilor – operațiune în mai multe etape al cărei scop final este minimizarea costurilor și maximizarea profitului – trebuie realizată de specialiști pentru a aduce valoare măsurabilă unui business. Odată cu identificarea și eliminarea surselor de risipă apar diverse schimbări la nivel de procese de afaceri aflate deja în derulare, care cer timp. Astfel, un proces de optimizare a costurilor într-o companie poate dura de la câteva săptămâni la câteva luni sau chiar ani, în funcție de contextele economice, circumstanțele în care se desfășoară business-ul respectiv și de obiectivele specifice ale organizației.

Pe parcursul fiecărei etape se identifică și se elimină toate sursele de rentabilitate scăzută. Se reduc, de asemenea, costuri de infrastructură și întreținere, astfel încât compania economisește resurse multiple pe mai multe segmente (energie, logistică, ambalaje, managementul deșeurilor, asigurări, capital de lucru etc.), efectul fiind creșterea”, a adăugat Remus Hîrceagă.

Alte articole
afisport.ro
cauciucuridirect.ro
flip.ro