Peste 170 de specialiști din domeniul resurselor umane din companii au fost prezenți la Muzeul Imersiv al Noilor Arte (MINA), în București, pentru a lua parte la unul dintre cele mai importante evenimente de tehnologie din România dedicat domeniului resurselor umane, HR Connect 2024.
Chiar dacă inteligența artificială devine din ce în ce mai prezentă în viața noastră de zi cu zi, oamenii rămân cel mai mare atu al unei organizații - ei ghidează inovația și permit organizațiilor să fie competitive și să se dezvolte. Având în vedere ritmul rapid al schimbării și deficitul de specialiști cu care se confruntă piața în prezent, accentul pus pe perfecționarea și recalificarea angajaților devine o prioritate de top a business-urilor pentru a crea organizații mai sustenabile atât acum, cât și în viitor.
HR Connect este un eveniment care abordează evoluția muncii prin împărtășirea de insight-uri, bune practici și prezentarea celor mai noi tendințe în materie de tehnologie în domeniul resurselor umane. Evenimentul are la bază aportul adus atât de experți din partea SAP, cât și de membrii comunității HR Connect, formată din profesioniști români și internaționali din domeniul resurselor umane. Aflat la cea de-a 4-a ediție, HR Connect a contribuit, de-a lungul anilor, la o creștere semnificativă a comunității sale.
“Integrarea inteligenței artificiale în procesele de resurse umane are un potențial imens, care este descoperit din ce în ce mai mult în rândul organizațiilor din România. Mă bucur nespus să observ o astfel de deschidere față de explorarea acestei tehnologii și a beneficiilor sale, lucru care s-a reflectat în mod clar prin participarea numeroasă la eveniment. În concordanță cu acest interes, rămânem mereu pregătiți să răspundem celor mai profunde provocări și nevoi ale clienților noștri, pentru a-i ajuta să se dezvolte într-un mod sustenabil,” a menționat Diana David, Managing Director SAP România.
Ediția din acest an a gravitat în jurul integrării inteligenței artificiale în procesele de resurse umane, dar și a modului în care această tehnologie poate îmbunătăți pe termen lung domeniile strategice ale unei organizații. În prezent, inteligența artificială deschide noi uși pentru organizații și angajați atunci când vine vorba de transformarea tuturor proceselor interne, de la recrutare și până la pensionare. Prin urmare, utilizarea IA în domeniul HR poate sprijini companiile în optimizarea planificării forței de muncă, aprofundarea angajamentului angajaților și alinierea experienței angajaților la obiectivele de business.
“Prin seria de evenimente HR Connect asigurăm că atât clienții noștri, cât și profesioniștii din domeniul resurselor umane în general sunt încrezători în strategia lor de navigare a evoluției rapide a modului în care ne desfășurăm activitatea la locul de muncă - de la abordarea deficitului de competențe până la descoperirea modului în care să valorificăm inteligența artificială și să optimizăm procesele de resurse umane în cloud. Comunitatea SuccessFactors are acces la informații, cele mai bune practici și la cele mai recente tendințe și tehnologii de HR pentru a alimenta succesul afacerii lor. SAP SuccessFactors susține astfel organizațiile să funcționeze mai bine, să inoveze mai rapid și să rezolve deja de astăzi problemele de mâine,” a adăugat Irina Tache Scorțea, SAP SuccessFactors Lead for Eastern Cluster.
Unul dintre punctele cheie dezvăluite în cadrul HR Connect este faptul că, pe măsură ce inteligența artificială continuă să avanseze, organizațiile au posibilitatea, de asemenea, să utilizeze cunoștințele pe care le aduce la suprafață IA pentru a descoperi punctele forte ascunse în cadrul forței de muncă și pentru a le debloca potențialul prin conectarea angajaților la noi oportunități în conformitate cu aceste atuuri și cu nevoile organizației.
În cadrul unei serii de discursuri revelatoare susținute de specialiști, parteneri și clienți SAP, audiența a aprofundat potențialul transformator al IA în domeniul resurselor umane, concentrându-se pe roadmap-ul de implementare și pe impactul asupra experienței angajaților din organizațiile românești. Subiectele abordate au variat de la abordarea SAP în ceea ce privește soluțiile tehnologice legate de domeniul HR, subliniind importanța transformărilor proceselor bazate pe inteligență artificială, și până la împărtășirea de experiențe folosind exemple concrete și practice.
Concluzia principală a evenimentului de anul acesta întărește ideea că atunci când oamenii au parte de o experiență profesională plăcută, când nevoile le sunt satisfăcute și când pot învăța și se pot dezvolta în cadrul unei organizații, în ei se regăsește un sentiment de apartenență. Acest lucru conduce la o implicare mai mare și, în cele din urmă, contribuie la crearea unui set mai divers de perspective. Iar o forță de muncă diversă, dedicată și responsabilizată conduce la o organizație inovatoare care poate soluționa mai ușor provocările, ține pasul cu schimbările rapide și produce rezultate mai bune pe termen lung.