Biofarm (simbol bursier BIO), unul dintre cei mai importanți producători de medicamente din România, a înregistrat un profit net de 69,9 milioane de lei în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 6% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cifra de afaceri a crescut cu 10%, ajungând la 229 milioane de lei, comparativ cu 209 milioane de lei în 2022. EBITDA a atins 81,6 milioane lei.
„Rezultatele obținute în primele nouă luni ale anului 2023, confirmă strategia noastră de dezvoltare pe termen lung. Chiar dacă la nivelul întregii piețe CHC se înregistrează o diminuare a consumului, Biofarm reușește să înregistreze creștere de consum și astfel ne consolidăm poziția în CHC, prin protejarea brandurilor de top din portofoliu și prin menținerea investițiilor la un nivel competitiv în categoriile CHC cu potențial de business ridicat. Ne vom concentra în continuare pe dezvoltarea de noi soluții pentru sănătatea pacienților, pentru a răspunde nevoilor acestora și pentru a onora misiunea companiei, aceea de a face bine celor din jurul nostru prin perfecționare continuă,” a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.
În primele nouă luni ale anului 2023, Biofarm a ocupat locul 2 pe segmentul Consumer Healthcare (CHC), în ceea ce privește numărul de unități vândute. În valoare, compania și-a consolidat vânzările către consumatorul final, înregistrând o creștere de peste 15% față de primele nouă luni ale anului 2022, raportat la prețul de achiziție în farmacii.
Ariile terapeutice cu cea mai mare creștere absolută în valoare în primele nouă luni ale anului, în care Biofarm este activ, au fost răceală & gripă, durere, suplimente pe bază de magneziu, digestie și decongestionante nazale. Brandurile Biofarm asociate acestor arii terapeutice au înregistrat creșteri de cotă de piața valorică.
Dezvoltarea continuă a unor produse noi, adaptate constant nevoilor consumatorilor în continuă diversificare, reprezintă unul dintre pilonii de creștere ai companiei Biofarm. Compania este, de asemenea, lider de piață volumic în categoriile de referință a 8 dintre brandurile sale: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol soluție, Carbocit și Nervocalmin. Acest mix echilibrat între brandurile longevive și inovație este un diferențiator puternic pentru portofoliul Biofarm, poziționând compania în rândul celor mai relevanți jucători din categoria CHC.
Biofarm a investit peste 44 de milioane de euro, până în prezent, într-una dintre cele mai moderne fabrici de medicamente din România, care se întinde pe o suprafață impresionantă de peste 10.000 de metri pătrați și are patru fluxuri de producție, specializate în comprimate, comprimate filmate, drajeuri, capsule moi, soluții și siropuri. Această fabrică ultramodernă reprezintă un element cheie în atingerea obiectivelor strategice ale companiei, care includ dezvoltarea portofoliului prin extensii de linie, lansarea de produse noi și extinderea pe piețele externe.