România, pe loc de top la nivel european, cu o creștere LFL de +7% în 2023

februarie 26, 2024
  • Vânzările din 2023 au crescut cu +10,4% pe o bază comparabilă (LFL) (+10,2% LFL în T4), cu o creștere consistentă a vânzărilor de produse marcă proprie Carrefour și a Valorii Brute a Mărfurilor (GMV) din e-commerce (+26,0% la 5,3 miliarde de euro);
  • Produsele marcă proprie reprezintă astăzi 36% din vânzările de alimente, în creștere cu +3 puncte față de 2022;
  • Veniturile operaționale recurente (ROI) au ajuns la 2.264 milioane EUR, cu o îmbunătățire a dinamicii marjei, stabilă în S2 2023;
  • Obiectivul Grupului de 1 miliard de euro a fost atins, cu economii de 1.060 milioane de euro în 2023;
  • Creștere a fluxului net de numerar liber, la 1.622 milioane de euro în 2023 față de 1.262 milioane de euro în 2022, reflectând puterea modelului Carrefour orientat spre numerar, precum și o gestionare eficientă a stocurilor.
Empty shelves in the supermarket due to panic buying

Grupul francez Carrefour anunță o performanță financiară solidă în 2023 - o creștere de 10,4% a vânzărilor față de 2022, o creștere de 26% pentru e-commerce și un flux de numerar liber net robust, de 1.622 milioane de euro în 2022. România se bucură de o creștere de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, ocupând primul loc în Europa în ceea ce privește creșterea like-for-like, în special datorită campaniilor comerciale de succes.
Carrefour s-a adaptat pe deplin în 2023 într-un mediu dificil, ceea ce a făcut ca Grupul să își atingă majoritatea obiectivelor operaționale. Această performanță a avut loc pe fondul unei inflații deosebit de ridicate în Europa și în Argentina, precum și a unei presiuni puternice și continue asupra puterii de cumpărare a clienților, cu volume negative în majoritatea piețelor Grupului.
Alexandre Bompard, Chairman și CEO, a declarat: „În 2023, Carrefour și-a confirmat forța modelului său, într-un mediu marcat de o inflație ridicată în Europa, și a continuat să își îmbunătățească performanța economică. Aceste rezultate provin din munca asiduă și din angajamentul excepțional de zi cu zi al echipelor Carrefour și al partenerilor francizați. Ele confirmă, totodată, relevanța planului Carrefour 2026, ale cărui efecte sunt deja vizibile, cu o dinamică puternică în vânzările de mărci proprii și în e-commerce, și cu o disciplină puternică în materie de costuri. De asemenea, Grupul a profitat de oportunitățile de a-și consolida poziția pe piețele sale cheie, în special prin anunțarea achizițiilor Cora și Match în Franța. În același timp, integrarea Grupo BIG în Brazilia progresează rapid. Datorită acestor performanțe, Carrefour a generat un nivel ridicat de flux de numerar net liber, și-a majorat semnificativ dividendele, a anunțat un nou program de răscumpărare de acțiuni și a crescut din nou participarea angajaților la profit în Franța. În 2023, am continuat să ne depășim obiectivele în ceea ce privește responsabilitatea socială și de mediu, cu o rată de realizare de 110% a indicelui de CSR și de tranziție alimentară. De asemenea, Grupul și-a consolidat angajamentul față de angajați prin lansarea Carrefour Invest, planul de acționariat intern, lansat în 2023, care a permis ca peste 30.000 dintre angajați să devină acționari ai Grupului. Carrefour intră în acest nou an cu încredere și își continuă traiectoria către obiectivele stabilite pentru 2026.”

Prioritatea acordată produselor marcă proprie Carrefour și gamei de produse "Simpl'" a fost apreciată în mod deosebit de clienți. Aceste produse reprezintă în prezent 36% din vânzările de produse alimentare, în creștere cu +3 puncte față de 2022, în conformitate cu obiectivul de 40% stabilit în planul Carrefour 2026.
De asemenea, Carrefour a inițiat, în toamnă, acțiuni de optimizare a competitivității, lansând numeroase inițiative pentru a-și sprijini clienții să facă față creșterilor de prețuri, cu mai multe campanii de reducere și promoții la mii de produse. Aceste inițiative au permis o îmbunătățire a satisfacției clienților, cu o creștere a NPS al Grupului de +4 pct în 2023.
Strategia digitală a Grupului continuă să dea roade. GMV online a crescut cu +26%, ajungând la 5,3 miliarde de euro în 2023.
Grupul a continuat să înregistreze progrese în materie de Responsabilitate Socială Corporativă, atingând 110% din obiectivele de CSR și ale indicelui de tranziție alimentară, cu o performanță deosebit de satisfăcătoare în special pentru combaterea încălzirii globale, reducerea ambalajelor și implicarea angajaților. Mai multe obiective pentru 2025 și 2026 au fost deja atinse până la sfârșitul anului 2023.
În același timp, Grupul a reușit să își păstreze modelul economic, datorită unei discipline puternice în materie de costuri și a efectelor benefice ale implementării planului Carrefour 2026. Datorită economiilor de 1.060 de milioane de euro în 2023, s-a atins obiectivul de 1 miliard de euro. Performanța operațională, având la bază o bună gestionare a stocurilor, investițiilor și lichidităților, a permis companiei să genereze un flux de numerar net liber de 1.622 de milioane de euro.
În acest context, și cu o încredere reafirmată în modelul său structural generator de numerar, Grupul își consolidează politica de rentabilitate pentru acționari prin plata unui dividend ordinar de 0,87 €, în creștere cu +55% (față de 0,56 € în 2022), reprezentând o sumă totală de 600 milioane de euro. Acesta va fi supus aprobării Adunării Generale Anuale din 24 mai 2024. În același timp, Grupul anunță un nou program de răscumpărare de acțiuni în valoare de 700 de milioane de euro în 2024.
În 2024, Grupul va continua implementarea planului Carrefour 2026 și transformarea modelului său, contribuind la o performanță financiară din ce în ce mai pozitivă. Grupul preconizează că va beneficia de condiții de piață mai favorabile în Europa, cu o inflație încetinită și o redresare a puterii de cumpărare a clienților.

REZULTATE PUTERNICE PENTRU ROMÂNIA ÎN ANUL FISCAL 2023
În România, Grupul și-a menținut ritmul pozitiv cu o creștere LFL de +7,0%, în special datorită campaniilor comerciale de succes. Ca atare, compania a accelerat inițiativele de susținere a puterii de cumpărare a clienților. Cea mai semnificativă acțiune de acest gen este campania Top 100 produse HIT, prin care sunt selectate săptămânal 100 de produse alimentare și nealimentare la cel mai mic preț de pe piață, garantat. Ca atare, se urmăresc și produsele aflate în topul preferințelor clienților, pentru a le include în cele mai atractive oferte comerciale. O altă inițiativă de acest fel este Bonul de Weekend. Carrefour oferă o reducere de 20% la patru categorii de produse în fiecare weekend, sub forma unui voucher pentru următoarea sesiune de cumpărături. Reducerile recurente se regăsesc și în aplicația mobilă Carrefour, Act for Good, cu promoții săptămânale.

Régis Moratin, Chief Financial Officer Carrefour Romania, a declarat: „Anul 2023 reprezintă o bornă pentru Carrefour România - nu numai că am finalizat achiziția Cora, ci am obținut și o creștere remarcabilă de 7% a cifrei de afaceri de la an la an, cea mai mare creștere din regiune. Această realizare este o dovadă a forței și rezilienței operațiunilor noastre într-un mediu dificil, marcat încă de inflație. Abordarea noastră centrată pe client, vizibilă în toate campaniile noastre comerciale, care își propun să fie un sprijin de zi cu zi pentru nevoile clienților noștri, a fost din nou confirmată de alegerea românilor - aceste rezultate sunt un indiciu puternic că rămânem în topul preferințelor lor, iar obiectivul nostru este de a fi printre alegerile lor preferate și în 2024, cu sprijinul echipelor noastre excepțional de dedicate. În conformitate cu strategia Grupului, vom continua să ne menținem disciplina financiară strictă și să investim în expansiune, derulând campanii comerciale țintite, dezvoltând marca proprie și realizând finalizarea integrării Cora.”

O DINAMICĂ SOLIDĂ ÎN T4
Vânzările Grupului (TVA inclus) au crescut cu +10,2% pe o bază comparabilă (LFL) în T4. Acestea au ajuns la 25.055 milioane de euro înainte de IAS 29, o creștere de +6,6% la rate de schimb constante. Această creștere include un efect negativ al benzinei de -3,0% și un efect calendaristic negativ de -0,8%.
În România (+4,7% LFL), creșterea a rămas puternică pe parcursul trimestrului (după +4,5% LFL în T3), în ciuda unei baze comparabile ridicate (+17,8% LFL) și datorită încetinirii inflației. Această performanță reflectă îmbunătățirea volumelor și creșterea traficului în magazine. Trimestrul a fost marcat de integrarea rețelei de magazine Cora. În urma achiziției operațiunilor Romania Hypermarche SA, Carrefour a ajuns, la acel moment, la aproximativ 450 de magazine în 113 orașe din țară.

Alte articole
afisport.ro
cauciucuridirect.ro
flip.ro